ETS 2 – Araçlara Renklendirilebilir Skin (Paintjob) Yapımı

12

 

Euro Truck Simulator 2 – Araçlara Renklendirilebilir Skin (Paintjob) Yapımı

Bu konuda, “Araçlara Skin (Paintjob) Yapımı” adlı rehberimizin ikinci bölümü olan renklendirilebilir skin yapımını öğreneceksiniz. Birinci konuyu okumadan bu konuyu okumayınız. Aşağıdaki linkten birinci konuya ulaşabilirsiniz.

ETS 2 Düz Skin Yapımı

 

Birinci konuda skin yapımının temel unsurlarını öğrendik. Artık sırada ince ayrıntıları öğrenmek var. Bu ayrıntılardan biri de boyadığımız aracın bir bölümünü oyuncular tarafından boyanabilir hale getirebilmek.

İlk olarak birinci konuda anlatılan şekilde mod dosyalarını hazırlayalım. Anlatıldığı şekilde, “sii” uzantılı def dosyasını, indirdiğimiz def dosyasıyla değiştirelim.

Bu dosyayı bu sefer renklendirilebilir skin yapımına göre düzenleyeceğiz. Dosyayı not defteriyle açın ve aşağıdaki kodları açıklamalara göre değiştirin. Diğer kodlar ilk konudaki yönergelere göre doldurduğunuz şekilde kalsın.

stock: Karşısına “false” yazın. Eğer skininiz stok renkler arasında yer alırsa oyun içinde değiştirdiğiniz renkler boyahaneden çıktığınızda aktifleşmez. Yani skininiz boyanabilir özelliğini kaybeder.

base_color_locked: Karşısına false yazın.


Def dosyasıyla işimiz bu kadar. Şimdi skin resmimizi hazırlayalım. Gerekli ayrıntıları birinci konuda öğrendiniz. Şimdi ise farklı olarak boyanabilir bir skin resmi hazırlayacağız.

Düzenleyeceğimiz skin resmini açın, arkaplan’a boyayacak olduğunuz aracın şablonunu koyun. Oyun içinde değiştirilemeyecek, sabit kalacak bölgeleri dilediğinizce boyayın. Oyun içinde değiştirilebilmesini istediğiniz bölgeleri ise siyaha boyayın. Ardından resmi kaydedin.

Türkiye Skinleri Paketi’nde bulunan “Dalgayı Bayrak” adlı skin çalışmamdan bir görüntü:

dalgalı bayrak çalışma

 

Sonra bu resmi kopyalayın ve aynı resimden iki tane bulundurun. Oluşturduğunuz ikinci resmi tekrar düzenleyiciyle açın. Oyunda değiştirilebilmesini istemediğiniz, dilediğinizce boyadığınız bölgeyi beyaz renge boyayın. Bu resmi de kaydedip çıkın.

Bu aşamadan sonra devreye DXTBmp programı giriyor. Ne işe yaradığını birinci konuda öğrenmiştiniz. İlk olarak bu linkte bulunan dosyayı indirin ve arşiv içindeki DDS dosyasını DXTBmp programıyla açın. Sağ üstte bulunan “Alpha Channel” bölümündeki resme çift tıklayıp düzenleyicinize aktarın. Düzenleyicinizde, bu resmin üstüne, kopyalayıp oluşturduğunuz ve daha sonra iki renkten oluşan hale getirdiğiniz resmi ekleyin. Başka bir değişiklik yapmadan farklı kaydet diyin ve resmi kolayca bulalabileceğiniz bir konuma kaydedin. Bunları yaparken DXTBmp programını kapatmayın, açık bırakın. DXTBmp programını kullanarak farklı kaydettiğiniz resmi kesinlikle ellemeyin ve üzerinde oynamayın. Bu resmin özellikleri çok farklı ve henüz nasıl oluşturulduğunu bilmiyoruz. Bu yüzden bu yöntemi keşfettik.

Sonra, hazırladığınız, bir bölümü dilediğinizce boyanmış, diğer bölümü oyuncuların tercihine bırakılmış skin resmini, yani ilk hazırladığınız resmi DXTBmp programının üzerine sürükleyin ve bırakın. Resim yüklendikten sonra “Alpha Channel” bölümünün altında bulunan butonlardan en soldakine tıklayın ve “Tamam”a basın. Az önce farklı kaydet diyerek kaydettiğiniz resmi bulun ve “Aç” diyin. Ardından düz skin yapımını öğrenirken yaptığınız gibi skin dosyasını, mevcut modda bulunan DDS dosyasının ismiyle, DDS formatında kaydedin ve mevcut modun içindeki DDS dosyasıyla değiştirin.


İsterseniz skinin oyun içinde değiştirilebilen bölgesinin standart rengini ayarlayabilirsiniz. Oyuncu, boyahanedeki seçim ekranında sizin skininizi seçtiğinde, boyanabilecek olan bölgeyi sizin ayarladığınız renkte görebilir. Daha sonra oyuncu bu rengi değiştirebilir.

Bunun için def dosyasını tekrar açın ve “base_color:” kodunun karşısındaki parantez içini, oyunda görünmesini istediğiniz rengin koduyla doldurun ve dosyayı kaydedin. Renk kodlarını ETS 2 Studio programında bulabilirsiniz.


 

Skin dosyasını hazırladık. İsterseniz modunuzun oyun içinde, boyahanedeki seçim menüsünde görülecek olan resmini de birinci konudaki anlatıma göre değiştirebilirsiniz. Bu aşamadan sonra mod dosyalarını ilk konuda öğrendiğimiz gibi tek bir SCS dosyasında toplayın. Böylece modunuz hazır hale geldi.


 

Bu anlatım oyuncuların aracın sadece bir bölümünü boyayabildiği skin yapımının anlatımıydı. Şimdi, aracın, ayırdığınız iki, üç veya dört bölümünün farklı renklerde boyanabilmesine nasıl imkan sağlayacağınızı öğreneceksiniz.

Skin resminizi, arkasına söz konusu aracın şablonunu koyarak düzenleyicide açın. Aracın kaç farklı renkle boyanabileceğine karar verin. Eğer iki farklı bölümden oluşacaksa skin resmini boyarken siyah ve mavi, üç farklı bölümden oluşacaksa siyah, mavi ve yeşil, dört farklı bölümden oluşacaksa siyah, mavi, yeşil ve kırmızı renklerini kullanın. Bu renkler yüksek kontrastlı olmalıdır. Eğer renkleri ayarlayamadıysanız aşağıdaki resimde bulunan renkleri seçerek kullanabilirsiniz.

renklendirilebilir skin renkleri

Aracın boyahanedeki renk seçim ekranında birinci sırada görünmesini istediğiniz bölümünü siyaha, ikinci sırada görünmesini istediğiniz bölümünü maviye, üçüncü sırada görünmesini istediğiniz bölümünü yeşile, dördüncü sırada görünmesini istediğiniz bölümünü kırmızıya boyayın. Boyamanızı tamamladıktan sonra resmi kaydedip çıkın.

“Flame Sticker” adlı skin çalışmamdan bir görüntü:

flame sticker çalışma

 

Ardından DXTBmp programıyla, düz skin yapımını öğrenirken yaptığınız gibi skin dosyasını, mevcut modda bulunan DDS dosyasının ismiyle, DDS formatında kaydedin ve mevcut modun içindeki DDS dosyasıyla değiştirin. Alpha Channel’a bu tür skinlerde ihtiyaç duyulmaz. Fakat kaydederken kayıt penceresinde bulunan kayıt türünü “DDS 888 24 Bit” olarak değiştirin. Yoksa skininiz, oyunda kalitesiz görünür.


Sıra geldi def dosyasını modumuza göre ayarlamaya. Dosyayı açın ve aşağıdaki yönergelere göre düzenleyin.

airbrush: Karşısına “false” yazın.

base_color_locked: Bu kodun karşısına “true” yazarsanız skin resminde aracın siyaha boyadığınız kısmı boyanabilir olmaz, sizin ayarladığınız renkte kalır. Yani boyanacak yer seçim ekranında siyaha boyadığınız yerin butonu olmaz. Eğer boyanabilmesini istiyorsanız karşısına “false” yazın.

mask_b_locked: Bu kod içinde yukarıda anlatılanlar geçerlidir. Bu kodun karşısına yazacağınız kodla, maviye boyadığınız bölgeyi yönetirsiniz.

mask_g_locked: Bu kod ise yeşile boyadığınız kısmı ifade eder.

mask_r_locked: Bu kod sayesindeyse kırmızı bölümü yönetirsiniz.

 

Eğer iki bölümden oluşan bir skin yaptıysanız siyah ve mavi renkleri kullandığınız için kırmızı ve yeşil renk kodlarının karşısına “true” yazarak boyahanede boşuna görünmesini engelleyebilirsiniz. Üç bölümden oluşan bir skin söz konusu olduğunda sadece kırmızı rengi kilitlemeniz yeterli olacaktır.

 


 

 

Skin yapımı bu kadar. İsterseniz skinizin farklı renklere sahip bölgelerinin standart renklerini ayarlayabilirsiniz. Oyuncu, boyahanedeki seçim ekranında sizin skininizi seçtiğinde, bölgeleri sizin ayarladığınız renklerde görebilir. Daha sonra oyuncu bu renkleri değiştirebilir. Bunun için def dosyasını tekrar açın ve aşağıdaki kodları açıklamara göre düzenleyin.

mask_r_color: Bu kodun karşısındaki parantez içine yazacağınız renk kodu, sizin skin resminizde kırmızı renge sahip olan bölgenin oyun içindeki standart rengini belirler.

mask_g_locked: Bu kodun karşısındaki parantez içine yazacağınız renk kodu, sizin skin resminizde yeşil renge sahip olan bölgenin oyun içindeki standart rengini belirler.

mask_b_locked: Bu kodun karşısındaki parantez içine yazacağınız renk kodu, sizin skin resminizde mavi renge sahip olan bölgenin oyun içindeki standart rengini belirler.

base_color: Bu kodun karşısındaki parantez içine yazacağınız renk kodu, sizin skin resminizde siyah renge sahip olan bölgenin oyun içindeki standart rengini belirler.

 


 

Skin dosyasını hazırladık. İsterseniz modunuzun oyun içinde, boyahanedeki seçim menüsünde görülecek olan resmini de birinci konudaki anlatıma göre değiştirebilirsiniz. Bu aşamadan sonra mod dosyalarını ilk konuda öğrendiğimiz gibi tek bir SCS dosyasında toplayın. Böylece modunuz hazır hale geldi. İster oyunun “mod” klasörüne atın keyfini çıkarın, ister internette paylaşıp herkese ulaşmasını sağlayın.

 


 

İsterseniz modunuzu Mod Manager menüsüne uygun hale getirebilirsiniz. Bunu nasıl yapacağınızı bu linkteki makaleyi okuyarak öğrenebilirsiniz.

 


Rehberin sıradaki konusu olan Metalik skin yapımı anlatımına bu linkten ulaşabilirsiniz.


 

İdris Bilal Erdoğdu – Uşaklı™

Kimler neler demiş?

12 Yorum - "ETS 2 – Araçlara Renklendirilebilir Skin (Paintjob) Yapımı"

Bildir
avatar
Sıralama:   En Yeniler | Eskiler | Beğenilenler
trackback

[…] Renklendirilebilir Skin Yapımı Metalik Skin Yapımı: YAKINDA […]

FurkanP
Ziyaretçi

Cok gzl bir calisim olmus.Denemedim ama ellerine saglik

Kerem
Ziyaretçi

Renault’ın yeni modellerinden bir haber var mı?

Hakan
Ziyaretçi

”Boyama” yaparken hangi programları nasıl kullanacağımız hakkında bilgi verirseniz iyi olur.

trackback

[…] Renklendirilebilir Skin Yapımı Metalik Skin Yapımı […]

Hakan
Ziyaretçi
Ets2turkiye
Yönetici

Bu skinleri siz de yapabilin diye anlatım hazırlandı.

Hakan
Ziyaretçi

”Resim yapma” programı hakkında da bilgi verirseniz çok güzel olacak ADMİN. Tek başına resim olmadan skın dosyasının def dosyasını oluştursak neye yarar ? Tamam paylaşımınız harika, teşekkürler. ama dediğim gibi ”resim yapma” programını anlatsanız, yada yaptığınız her hangi bir aracın skını’nı en baştan yaraparak paylaşsanız bir video da? Teşekkürler

Ets2turkiye
Yönetici

Adobe Photoshop kullanmayı siz öğrenmelisiniz. Bizim öyle bir desteğimiz olamaz.
Youtube veya diğer sitelerde birçok anlatım var. Kolaylıkla öğrenebilirsiniz. Adobe resmi sitesinden Photoshop CC indirin ve deneyin. Türkçe dil desteği vardır.

wpDiscuz